סל קניות

סל קניות ריק

עמוד הבית // מדריכים // מזג אוויר בתאילנד 2024

מזג אוויר בתאילנד 2024

אם הזמנתם כרטיסי טיסה לתאילנד והתחלתם בתכנונים לטיול המושלם שלכם בגן העדן עלי אדמות, חשוב כחלק מתהליך התכנון לברר באשר למזג האוויר באיים של תאילנד לפני חודשי השנה. רגע לפני שאתם מתחילים לארוז, בואו נבין ביחד מהו מזג האוויר בחלקי השונים של המדינה ובאיזו עונה כדאי לטוס. בואו נתחיל.

מזג אוויר בתאילנד 2024

תאילנד היא מדינה בדרום מזרח אסיה שלה אקלים טרופי המושפע ממונסונים, מאחר והיא נמצאת על קו המשווה. האקלים בתאילנד חם ולח לאורך כל השנה, כאשר הטמפרטורות נעות בין 25 מעלות ל-35 מעלות. תאילנד היא מדינה המחולקת לשלושה אזורים מרכזיים, הצפון הדרום והמרכז, כאשר לכל אחד יש אופי שונה של אקלים שמאפיין אותו.

מזג האוויר בדרום תאילנד

בדרום תאילנד מזג האוויר מתחלק לשתי עונות במהלך כל השנה: העונה הרטובה והעונה היבשה. העונה הרטובה ידועה במונוסונים הכבדים שלה, שהם גשמי קיץ כבדים שמגיעים פתאום באמצע יום חם ושימשי. המונסונים מתרחשים בעיקר בין חודשי מאי לאוקטובר. במהלך תקופה זו יש גם גשמים רבים וגם לחות מאוד כבדה. העונה היבשה מתחילה בנובמבר ונמשכת עד חודש אפריל והיא מאופיינת בשמיים כחולים ונקיים ובלחות נמוכה יחסית. ועדיין כדאי לסגור טיסות לתאילנד כל השנה כי הטמפרטורה בדרום תאילנד נשארת גבוהה במהלך כל השנה.

מזג האוויר במרכז תאילנד

באזור מרכז תאילנד תוכלו לחוות אקלים של סאונה טרופית, שגם הוא מאופיין בעונה רטובה ועונה יבשה, ממש כמו בדרום תאילנד. ממאי ועד אוקטובר צפויים באזור זה גשמים רבים ולחות גבוהה מאוד, אך אין זה אומר שקר ושאין ימים שמשיים. העונה היבשה מתחילה בנובמבר ונמשכת עד אפריל ובה אפשר ליהנות מרמת לחות נמוכה ושמים בהירים בלי עננים, מושלם לירח הדבש בתאילנד לדוגמה. הטמפרטורה במרכז תאילנד נשארת גבוהה והממוצע שלה נע בין 28 ל-30 מעלות חום.

מזג האוויר בצפון תאילנד

בצפון תאילנד תוכלו לחוות אקלים טרופי, יבש ורטוב, כאשר מזג האוויר מתחלק לשלוש עונות: העונה הגשומה, העונה הקרירה והעונה החמה. העונה החמה מתחילה ממרץ ונמשכת עד למאי. הטמפרטורות בתקופה זו יהיו גבוהות ויהיה גשם קל מידי פעם. העונה הקרירה, המתחילה מנובמבר ונמשכת עד פברואר, מאופיינת בטמפרטורות קרירות יותר ובשמיים בהירים ברוב הזמן. העונה הגשומה לעומת זאת מתחילה במאי נמשכת עד אוקטובר ומאופיינת במטחי גשם כבדים ורבים וכמו כן ברמות לחות מאוד גבוהות. למרות זאת, הטמפרטורה הממוצעת באזור זה במהלך השנה נשארת נמוכה יחסית ונעה בין 20 ל-28 מעלות חום.

Special

תאילנד בעונה המומלצת ביותר לטוס בה לתאילנד?

תאילנד היא יעד תיירותי פופולרי מאוד במהלך כל השנה, אך הזמן הטוב ביותר לבקר בה תלוי מאוד בהעדפות אישיות וביעדים בתאילנד שבחרתם לבקר בהם. העונה היבשה, אשר נמשכת מנובמבר עד אפריל, נחשבת לרוב לעונה הטובה ביותר לבקר ולטייל בתאילנד, כאשר מזג האוויר שימשי ויבש. כמו כן זאת נחשבת לתקופת שיא מבחינת כמות התיירים הנמצאים בתאילנד, אז אם החלטתם להגיע בעונה תתכוננו לאנשים רבים, קצת צפיפות ואפילו עלייה במחירים של האטרקציות בתאילנד. העונה הגשומה, אשר נמשכת ממאי ועד אוקטובר, יכולה להיות תקופה טובה לבקר כאשר מזג האוויר קריר ונעים יותר ויש פחות אנשים ותיירים מסביב. עם זאת, עליכם להיות מוכנים להופעת הגשמים, ואל תטעו – כיף מאוד לשחות בים כשחם ויורד עליכם גשם. לעיתים מדובר בגשמים לפרקים קצרים מאוד, אך לפעמים מדובר בגשמים שנמשכים כמה ימים תוך הפסקות קצרות.

באיזה מזג האוויר הכי כדאי לצאת לטראק בתאילנד?

תאילנד היא יעד תיירותי גם למטיילים המגיעים כדי לבצע טרקים, ומזג האוויר הטוב ביותר לטראק תלוי מאוד באזור שבו אתם מתכוונים את הטראק. באופן כללי, העונה היבשה, המתחילה בנובמבר ונמשכת עד אפריל, היא העונה המומלצת לטראקים בתאילנד כי מזג האוויר נעים ויבש. בעונה הגשומה, מתחילה במאי ונמשכת עד לאוקטובר, יכול להיות מאתגרת מאוד לפעילות של טראקים. טראקים במזג אוויר קר יותר וגשום ידרשו הרבה יותר ציוד, ונוסף לכך מסלולים רבים יהפכו לרטובים ותהיה שם סכנת החלקה. כמו כן, בתקופה הזאת ישנה גם סכנה מפני שיטפונות והצפות של מקומות שונים.

איזה ציוד כדאי להביא לטיול בעונות השונות?

סוג הבגדים שתבחרו להביא תלוי מאוד בעונה שבה תבחרו להגיע, אף על פי שהטמפרטורות הממוצעות בתאילנד הן יחסית גבוהות ואינן משתנות בקיצוניות במהלך השנה. באופן כללי, כדאי להביא בגדים קלילים, בעיקר בגדים מבד נושם, הם מאוד מומלצים משום שמזג האוויר במהלך השנה הוא לרוב חם ולח מאוד. מי שמתכוון לטייל בתאילנד במהלך העונה היבשה, כדאי שיביא גם בגדים קלילים שיש להם שרוולים ארוכים ומכנסיים ארוכים כדי להגן על העור מפני השמש. גם כובע ומשקפי שמש הם פריט חובה למטיילים בתאילנד. מי שמתכנן לטייל בעונה הגשומה מומלץ מאוד שיביא עימו בגדים קלילים אך חסינים למים, כמו מעיל גשם ונעליים עמידות למים.

Special

לסיכום

תאילנד היא אזור קסום לטייל בו, אשר מאופיין באקלים טרופי ובטמפרטורות חמות לאורך רוב ימי השנה. למדינה שלושה אזורים מרכזיים שבהם האקלים משתנה ומתבטא בעיקר בעונות רטובות ויבשות, כאשר לכל עונה היתרונות והחסרונות שלה. מה שהכי חשוב הוא שתקשיבו להעדפות האישיות שלכם ותיהנו מהטיול!

 

 מזג האוויר ביעדים נוספים:

 

מזג האוויר לפי חודשים:

    מזג אוויר בתאילנד 2024

    • ינואר
    • פברואר
    • מרץ
    • אפריל
    • מאי
    • יוני
    • יולי
    • יאוגוסט
    • ספטמבר
    • אוקטובר
    • נובמבר
    • דצמבר

    מזג אוויר בתאילנד ביולי

    28 - 29°C

    ינואר הוא אחד משלושת החודשים הטובים ביותר לטיול בתאילנד. הוא גשום מעט, וקריר יותר מהחודשים החמים, מה שהופך אותו לאידיאלי.

    פברואר הוא אחד משלושת החודשים הטובים ביותר לטיול בתאילנד. הוא גשום מעט, וקריר יותר מהחודשים החמים, מה שהופך אותו לאידיאלי.

    במרץ מזג האוויר מתחיל להתחמם בכל האזורים, כמעט ללא גשמים בכל רחבי תאילנד, מה שהופך אותו לאידאלי.

    אפריל אחד החודשים הכי חמים בשנה, כמעט ללא גשמים בכל רחבי תאילנד, מתאים לשהייה באזורי החוף.

    מאי אחד החודשים הכי חמים בשנה, בצד של פוקט מתחילה העונה הרטובה וצפויים גשמים מפעם לפעם.

    יוני מזג האוויר מתייצב ופחות חם, בצד של פוקט צפויים גשמים מפעם לפעם, אזור קוסמוי פחות גשום.

    יולי מזג האוויר נוח ופחות חם, בצד של פוקט צפויים גשמים, אזור קוסמוי פחות גשום.

    אוגוסט מזג האוויר נוח ופחות חם, בצד של פוקט צפויים גשמים, אזור קוסמוי פחות גשום.

    ספטמבר מזג האוויר נוח ופחות חם, בצד של פוקט צפויים גשמים רבים, אזור קוסמוי פחות גשום.

    אוקטובר מזג האוויר נוח ומתחיל מעט להתקרר, בצד של פוקט צפויים גשמים רבים, אזור קוסמוי גשום מפעם לפעם.

    נובמבר מזג האוויר נוח ולא חם מאוד, בצד של פוקט וקוסמוי צפויים גשמים רבים.

    דצמבר הוא אחד משלושת החודשים הטובים ביותר לטיול בתאילנד. הוא גשום מעט, וקריר יותר מהחודשים החמים, מה שהופך אותו לאידיאלי.

    Cocktail 2
    ×
    לידיעתך, באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies המשך גלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש זה, למידע נוסף ניתן לעיין במדיניות הפרטיות